Site Loader

Warto mieć świadomość, że regularne spożywanie pistacji może mieć bardzo korzystne oddziaływanie zarówno na zdrowie, jak i samopoczucie. Pistacje są bowiem nie tylko i wyłącznie bardzo smacznymi orzechami, ale również źródłem cennych właściwości dla urody oraz zdrowia.

Dlaczego właśnie pistacje?

Należy zdawać sobie sprawę, że praktycznie wszystkie orzechy są nie tylko ogromną dawką zdrowia, ale również licznych substancji odżywczych. Pistacje są bardzo bogate w niezbędne kwasy tłuszczowe, tłuszcze, błonnik, witaminy, minerały, a także białka. Godny uwagi jest również fakt, że omawiany produkt pierwotnie pochodzi z Dalekiego Wschodu. Obecnie liderem jeżeli chodzi o produkcję, a także eksport pistacji jest Iran.

Właściwości zdrowotne pistacji

Pistacje wykazują się przede wszystkim działaniem moczopędnym. Dzięki bardzo wysokiej zawartości potasu omawiany produkt wspomaga właściwą eliminację nadmiaru płynów z organizmu. Umożliwia to tym samym nie tylko i wyłącznie na zgubienie zbędnych kilogramów, ale również zmniejszenie opuchlizny. 

Ponadto pistacje bardzo korzystnie działają na zdrowie układu krążenia. W składzie omawianego rodzaju orzechów można znaleźć argininę, filosterole czy luteinę. Pistacje przyczyniają się nie tylko i wyłącznie do obniżenia ciśnienia krwi, ale również redukcji poziomu cholesterolu. Należy mieć świadomość, że produkt jest także bardzo bogaty w magnez. Jak wiadomo jest to bardzo ważny minerał umożliwiające właściwe funkcjonowanie układu nerwowego. Osoby, które będą regularnie spożywały pistacje mogą w ten sposób uniknąć depresji, stanów lękowych czy nadmiernego poziomu stresu.

Systematycznie spożywanie pistacji może pomóc w uniknięciu anemii. Należy mieć świadomość, że w pistacjach znajduje się żelazo, czyli minerał, który jest niezbędny jeżeli chodzi o profilaktykę anemii. Oczywiście same orzechy mogą nie być wystarczające, jednak jest to świetne uzupełnienie zarówno zróżnicowanej, jak i zbilansowanej diety.

Pistacje wykazują się również działaniem nowotworowym. Przeciwutleniacze takie, jak witamina E są w stanie ochronić nowotworami, do których trzeba zaliczyć raka płuc.

Jaka jest dzienna rekomendowana dawka pistacji?

Orzechy mogą być doskonałym uzupełnieniem praktycznie każdej diety. Należy jednak koniecznie pamiętać, aby spożywać je z umiarem, a także w ilościach, które będą dostosowane do indywidualnych potrzeb. Według dietetyków najbardziej właściwą dzienną dawką orzechów będzie jedna garść. W przypadku pistacji jest to dokładnie 49 orzechów.

Obraz stockking - pl.freepik.com

Zuzanna